Hey där!
 
Första inlägget avklarat nu och där berättade jag varför bloggen heter som den gör. Hoppas ni gillade inlägget, det känns skoj att vara igång nu!
 
Vem är jag då? Vänsterdojjan från Andacollo, Chile.
 
Jag är Örebroare sedan 3år tillbaka och arbetar som Idrott & spansklärare på Engelbrektsskolan, är en av de ansvariga för fotbollsprofilen som skolan driver. Min bakgrund är att jag spelade i Arboga Södra IF i 14år i div.3 och div.4 (bild nedan).
 
La skorna på hyllan officiellt 2009 och blev ass.tränare i ASIF och vann div.4 och gjorde även en säsong som ass.tränare i div.3. Gick sedan vidare till Fellingsbro GoIF och varit huvudtränare där sedan 2012 (bild nedan). Är utbildad tränare och har UEFA C licens och ska i framtiden eventuellt läsa och försöka få UEFA B licens. Har även arbetat i perioder för Coerver Coaching som instruktör.
 
Jag kommer blogga om fotbollen jag kommer i kontakt med, dvs ungdomar ålder 13-16 samt seniorfotboll på lokal nivå där jag är huvudtränare. Jag ser en del fotboll och har skaffat mig ett hyfsat kontaktnät inom Örebrofotbollen och kommer givetvis ge min syn på den och dess serier, matcher som jag hinner se. Dessutom är jag stor Manchester United-supporter och Maradona-fanatiker. Lägg det i en gryta, blanda ihop det och därifrån kommer inspirationen till mina texter.
 
Kan redan nu hinta om ämnen jag kommer beröra närmaste inläggen, FIFA och Blatter-gate, Copa America 2015 som är runt hörnet (spelas f.ö i Chile), eldsjälarna inom fotbollen och eventuellt något om FGoIF. På återseende & stay tuned!
 
#DeZurdaÖrebro
Arboga Södra IF, Coerver Coaching, DeZurda, Fellingsbro GoIF, Fotboll, Futbol, Manchester United, Vänsterdojja, Örebro,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Anonym

03 Jun 2015 17:31

Gott ser fram emot att läsa framöver.
Johan Eriksson numera karlskrona tidigare Valskog

Svar: Tack Johan! Kul du följer bloggen mannen. Sköt om dig o se till o komma på nästa reunion med junislaget :D
dezurda.blogg.se

Linder

03 Jun 2015 22:49

tjena sulan ;) kommer att läsa din blogg, lite sköj att se och höra vad som händer runt mina gamla kamrater och fotbollskamrater..snygg stil på båda korten ;) kram Linder

Svar: Vilken ära!! kul att du följer den, ska göra mitt bästa :D tackarrr
dezurda.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej