Halloj!
 
Nytt inlägg och nytt kapitel i fotbollslivet. Kan inte direkt säga att dessa 4v (sen senaste inlägget) har varit lugna. 
Låt mig förklara närmare, när jag publicerade förra inlägget hade jag 2st jobberbjudanden (ungdomslag) som huvudtränare inför 2016. En vecka senare hade hela 5st klubbar hört av sig om mina tjänster, dvs 7st totalt. Helt sjukt och inte något jag förväntat mig direkt. Det blev 3 veckor av möten, telefonsamtal, mera möten, besöka klubbar och träningar, samt reasearch inför mitt nästa val av klubb.
Klubbarna som hörde av sig var allt från U16, div.7 och upp till div.2 som ass.tränare. Ett mycket svårt val, alltid svårt att säga nej till jobb oavsett bransch. Ett jobb är ett jobb. Nu har jag förmånen att jobba med min hobby och det är något jag aldrig ångrat. Valet föll till slut på Latorps IF (bild nedan). 
 
 
 Varför just Latorp? klicka på länken nedan och läs intervjun i Bbl/Arboga Tidning, där förklaras det mer ingående om mitt val:
 
 
Jag ser verkligen fram emot mitt nästa äventyr, vill ännu en gång passa på och tacka alla som erbjöd mig jobb. Tack, vem vet våra vägar kanske korsas i framtiden?
Arbetet kring säsongen 2016 har redan påbörjats såklart, jag har redan besökt spelarna efter en futsalmatch (som de för övrigt vann vs.RIK) och hälsat. Här nedan kan ni läsa LIF's egna ord om "nyheten":
 
 
Nu vankas det planering av träningar, träningsmatcher och det roligaste....inventera spelartruppen! Vid min sida finns en kunnig stab och vibbarna känns otroligt positiva inför nästa säsong. Dock är det silly season och det är "bara" december, mycket kan hända innan försäsongen drar igång. Jag kommer i framtida inlägg skriva lite mer om läget i Latorps IF inför säsongen 2016. Innan dess ska jag klämma in några rader om Man Utd och lite minnesvärda matcher jag varit med om som spelare och tränare som kan vara värda att ta upp, anekdoter är alltid roliga att läsa eller hur?
 
Tills dess, må bäst och ta hand om er!
 
#DeZurda
#LatorpsIF, #Lokalfotboll, #NärkesAllsvenska, #SillySeason, DeZurda, Div.4, Örebro,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej